onsdag 24 december 2008

Ljus & värme

är det vi alla vill ha i juletid, eller hur? Jag har dekorerat några tändsticksaskar, men faktiskt bara fotat en enda. Askarna är perfekta gåbortpresenter så här vid jul. Fröknarna på dagis fick sig varsin ask & två stora vita blockljus. Jag tror att det var uppskattade presenter.

Den här asken är grundad med grön akrylfärg och sedan har jag klätt den med ett rött papper ur MME:s Snowed In. Bokstäverna är stansade i svart dekorgummi med QK:s Chemistry. Några duttar med gloss touch och ett par blommor och sedan var asken klar.

En enda stansning räckte för att skriva "Ljus & värme". Stansningarna går ofta ganska fort nu när jag har plattformen till revan, så det känns som om jag gjort en bra investering. Dessutom så är QK:s 4*8 alfabet inte speciellt dyra. Jag hoppas att tomten kommer med ett Storybook, eller ett Rollerskate till mig. Då blir jag glad. Annars så får jag köpa det själv.

4 kommentarer:

  1. Vilken vacker tändsticksask!

    Och God fortsättning!

    SvaraRadera
  2. kanonfin ask!
    kram
    Nita

    SvaraRadera
  3. Snyggt!

    Du påminde mig där att jag ju också har Chemistry, det har fallit lite i glömska här i allt julkortstillverkande - inte för att jag inte tycker om det (I love it!), men kanske för att jag har använt mycket bokstavsstickers för att göra det snabbt och enkelt för mig själv.

    Du funderade över den där grangrensstansen - den skickade jag efter från Martha Stewarts butik over there för nåt år sen, de fanns inte här då - men nu ska de tydligen finnas här i Sverige också. Vet att det har pratats om var man kan köpa dem på forumet, så kika där!

    *kram kram* och god fortsättning!

    SvaraRadera
  4. Vilken snygg ask! Och kul med en ny blogg att besöka, jag hittade hit genom Pyssel.net.

    //Ulrika

    SvaraRadera