söndag 7 juni 2009

Kort i Fokus

Jag har fått ihop fem bidrag till cybercropen på Kort i Fokus. Först ut är bidraget till Less is more - Stillhet. Papper: Detours från October Afternoon Övrigt: Rubon från OA & blå bling.
Det andra bidraget är Blommor and Bling - Glamour. Jag vet inte om det var speciellt glamoröst, men det är blommor och bling på det i alla fall. Papper: Detours från OA Stämplar: Brudpar Inky Wings, Swirls v. 2 Autumn Leaves Övrigt: Halvpärlor Reprint, blandade blommor.
Bidrag tre; Inga mönstrade papper - tillverka egen bakgrund. Det blev ett mindre tagkort ca. 7,5*12 cm stämplat med blommor i orange och rosa fluid chalk. Stämplar: Hein design Övrigt: Brad, filtbård, orange stickles & ric rac band.Bidrag fyra; tema Sommar, ännu ett tagkort i samma storlek. Denna tag består av två delar, dels en bazzill-tag med orangechalkade kanter samt en overlaytag stämplad med en AL swirl i grönt. På overlaytagen fäste jag en bit filtbård. Jag fäste delarna med häftklamrar. Övrigt: Organzaband.
Det femte bidraget är på temat Manligt och det var alltså kortet som skulle vara manligt i sin framtoning. Papper: Wassail från Basic Grey Stämpel: Slöjddetaljer Övrigt: Häftklamrar, wellpapp och band.

1 kommentar:

  1. Vilka härliga kort du har gjort till CC:n!

    Jag gillar det sista extra mycket!

    SvaraRadera