lördag 27 mars 2010

Fröken

LYHK har även denna månad en utmaning, att skapa med en bild som inspiration. På bilden var det en burk med pennor, och med pennor skriver man bokstäver. Jag gillar bokstäver, jag gjorde alltså en layout med mig och en massa bokstäver. Fotot är taget för nästan tio år sedan av min handledare på min sista praktik under lärarutbildningen och hon skickade det fotot till mig för ett par veckor sedan. Dessa foton passade perfekt ihop med October Afternoons skolpapper Report Card. Jag hade dessutom några rubons från samma serie liggandes hemma, men i övrigt så är allt material från det underbara mars-kittet.
Pyssellusten har varit som bortblåst under ett längre tag, så när jag fick en förfrågan om ett kort till en liten Kalle, tackade jag tveksamt ja, med reservationen att det kunde bli pannkaka. Pannkaka blev det väl inte, men det blev ett mycket enkelt kort med två söta journalingkort från OA.

1 kommentar: