lördag 7 juli 2012

Förvaringstips önskas - utlottning hos ELB

Klipp från ELB-bloggen.
Hur ser det ut hemma hos dig? Vad har du för förvaringstips? Bästa tipset får en superfin väska för pennor och annat smått :) värde strax över 150 kr!! Länka till bild i bloggen eller maila till scrappa@enlitenbutik.net senast den 30 augusti för att vara med :) Häng på nu och visa hur du har det.
Här kommer några bilder från mitt pysselrum, och ett litet tips om att leta efter bra förvaring på oväntade ställen. Dessa bilder har jag tidigare delat med mig av i Allt om Scrap.

I den klassiska Expedithyllan förvarar jag de flesta av mina saker i ett flertal olika förvaringar, flera av dem från Ikea. Ovanpå hyllan ligger en stor bunt med layouter som ännu inte hamnat i något album. Det är något som jag har tagit tag i nu, En Liten Butik har bra album från American Crafts som jag gillar starkt. 

Den gröna pappersväskan är egentligen en kylväska från Jysk, fyndad på höstrean för endast tio kronor. I den har jag ställt en Panduroväska där alla mina månadskitt samsas. I ytterfacket ryms det rätt ordentligt med dekorationer, så den här väskan är perfekt att ta med sig på scrapträffar.

Vid det gamla, stora köksbordet finns det gott om plats, även om vi är flera. Barnen har sina platser och saker på andra sidan bordet, så det är lätt för dem att komma igång med sitt pysslande. Vid min plats har jag de saker som jag ofta använder, verktyg, färgprodukter och en låda fylld med foton, tags och en inspirationstidning.

På det stora hörnskrivbordet samsas symaskinen och Gazellen med paketinslagningssaker. Saker som jag inte använder så ofta ligger i vitrinskåpet tillsammans med barnens pysselsaker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar