fredag 23 januari 2009

Nötkråkan


Idag lade jag upp mitt bidrag till Grodans layoututmaning. Det blev en layout med en liten sommargäst, nötkråkan. Den lämnar efter sig ett stort antal kottskrott under ekarna under somrarna, men den är i alla fall vacker att se på. Till denna layout har jag använt mig av BG Archaic; fyra mönstrade papper, alfastickers, stickers och brads. I övrigt har jag använt mig av QK Jolly och Chemistry, pärlfloss, fluid chalk Dark Brown, Distress Stickles Walnut Stain, en liten journalingtag och en liten spetsbit. Jag stansade ut bokstäverna i samma orange papper som det under fotot, men för att de skulle smälta in lite bättre och få en lite mer sliten look så chalkade jag försiktigt över bokstäverna efter att jag limmat fast dem.

Mitt favoritlim till småsaker? ZIG 2 way glue squeeze & roll. Jag har tre, på lager. Vill inte, inte vara utan den.

7 kommentarer:

  1. hihi vad kul att du skriver om den penna som jag köpte idag på Grodans rea. Känns ju tryggt! :P
    Och helt underbar LO!!

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig LO du har gjort! :)

    Kram Linda

    SvaraRadera
  3. Hej! Vilken härlig LO. Jag skulle behöva din adress för jag lottade nämligen fram dig som vinnare i min lilla blockutmaning :) Woho! Grattis! Tack så mkt för hjälpen. Du e grym! /JennieJ

    SvaraRadera
  4. Tack för visiten hos mig!
    Vilken härlig Lo du gjort!
    Jaså, den är så bra pennan, då måste jag nog inhandla en jag också!
    kram lene

    SvaraRadera
  5. Så kul att du tittade in hos mig! Jag gillar dina alster skarpt så jag har lagt till dig i min blogglista, hoppas det är okej! Kram

    SvaraRadera
  6. Oh vilken fin! Gillar verkligen pärlflossen!

    SvaraRadera